1 Aralık 2012 Cumartesi

Karamelli Patlamış Mısır

Bir cumartesi gecesi film ve mısır aşkıyla dolup taştım yine :) Ancak bu defa tatlı mısır...

Çocukluğumdan ağzımda kalan bir tat bu ne yazık ki artık bulması çok zor ama ben evde yapılışını keşfettim ve çok mutluyum :)

Tarife geçelim:
1 çay bardağı patlatmalık mısır
2 çorba kaşığı sıvı yağ
Yarım su bardağı toz şeker
2-3 çorba kaşığı su
1 kaşık tereyağ
Yarım çay kaşığı karbonat



Önce yağı tencereye koyup biraz kızmasını bekleyip içine mısırları atıyoruz. İlk mısırımız patladığında tencerenin kapağını kapatıp ara sıra sallayarak mısırları patlıyoruz. Tuz atmıyoruz tabi ki. Patlatma sırasında ince tabanlı yani teflon olmayan bir tencere kullanırsanız mısırlarınız yanmadan daha kolay patlar. Ayrıca kapakla tencere arasına bir kağıt havlu koyarsanız da mısırlarınız kapakta oluşan buhardan ıslanmaz.

Gelelim karamel kısmına... Bir tencereye şekeri ve suyu koyup ocakta orta ateşte karıştırırarak pişiriyoruz. Yavaş yavaş su buharlaşacak ve şeker karamelize olmaya başlayacak. Bu sırada tereyağını ekliyoruz. Şekerin rengi koyulaşıp kokusunu aldığımızda ocaktan alıyoruz ve karbonatı ekliyoruz. Soğuyup katılaşmasına fırsat vermeden mısırları içine döküp karıştırıyoruz ve tüm mısırlara bulaşmasını sağlıyoruz. (Karbonatı ekledikten sonra şekeriniz katılaşırsa tekrar ısıtabilirsiniz.) Ardından bir tavaya yağlı kağıt serip mısırları üzerine yayıyoruz birbirlerine yapışmamaları için. Biraz soğuduktan sonra da afiyetle yiyiyoruz :)

Ben genelde yaparken fazla fazla yapıyorum bu mısırı ve buzdolabı poşetlerine koyup aklıma geldikçe yiyiyorum. Biraz uğraştırıyor malum. Sıcak yenmesi de gerekmediği için bu yöntemle bol bol karamelli patlamış mısır yiyiyorum :)

Not: Şeker miktarını isteğinize göre arttırabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Karamelli patlamış mısırı ilk defa duyuyorum. Ama karamelin girdiği her şey güzel olur diye düşündüğüm için deneyeceğim. Çok güzel gözüküyorlar, tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil